بازطراحی لوگو تپ سی کاری درست یا غلط ؟

08 بهمن 1398

امروز در حارک به بهانه انتشار بازطراحی لوگو جدید تپ سی قصد داریم به اهمیت و نقش بازطراحی لوگو برند ها بپردازیم. آیا بازطراحی و اصلاح لوگو برند ها کار درستی است یا یک برند باید با همان لوگویی که شروع به کار کرد تا آخر ادامه دهد ؟

یک آرم یا نشان ویا یک لوگوی حرفه ای به معنای واقعی کلمه می تواند شما و برند شما را متمایز جلوه بدهد . شرکت یا برند شما را در ذهن هر بیننده ای که حتی یک بار لوگوی شما را می بیند ماندگار نموده و در نتیجه شما را همانگونه که هست اصیل و مطمئن جلوه بدهد .

چرا بازطراحی لوگو ؟

با توجه به گذشت زمان و تغییر نگرش ها و متد های روز طراحی جهان برند های مطرح با هدف های مختلف از جمله اشکلات کپی طراحی لوگو (که در ایران نیز بسیار رایج است) ، توسعه ، حفظ بازار ، رشد و ارتقاء فروش و… اقدام به بازطراحی یا ریدیزاین لوگو خود می کنند.

اطلاعات آماری در جهان نشان می دهد که بازطراحی و اصلاح لوگو می تواند در موفقیت و فروش یک کمپانی تاثیر گذار باشد و به همین دلیل در بسیاری از کمپین های تبلیغاتی بزرگ شرکت ها ، می توان این گزینه را مشاهده کرد.

برخی برندها در هنگام بروز رسانی لوگوی خود و استفاده از مولفه های روز گرافیک در طراحی لوگو، این نکته را در نظر می گیرند که نباید مخاطبان برند اطلاعات خود را نسبت به لوگوی سابق آن از دست بدهند. اما در تپ سی می توان گفت لوگو جدید هیچ گونه اطلاعات لوگو سابق خود را به ارث نبرده است از نحوه طراحی ، چیدمان و حتی رنگبندی لوگو !

تپ سی در لوگو سابق خود از رنگ سیاه و سفید برای یک اپلیکیشن و از رنگ آبی و سفید برای اپلیکیشن رانندگان خود استفاده کرده بود. از لوگو با گوشه های خمیده و گرد استفاده می کرد حال آنکه در لوگو جدید از گوشه های کاملا تیز و رنگ نارنجی و مشکی استفاده کرده است. لوگو جدید تپ سی دارای دو خط موازی می باشد که خط بالایی از خط پایینی از نظر عرض کمتر می باشد که در نگاه اول در ذهن کاربر حرف “ت” فارسی را تداعی می کند. لوگویی ساده که بنظر می رسد از سَبک طراحی گوگل پیروی می کند.

نظر خود تپ سی درباره لوگو جدیدش اینه که رنگ نارنجی استفاده شده در لوگو جدید رنگ نوستالژی تاکسی های قدیمی در ایران رو تداعی می کنه و ۲خط موجود در لوگو الهام گرفته شده از خط کشی های داخل خیابان ها می باشد.

البته در دنیا با وجود هزاران هزار کمپانی بزرگ و کوچک امکان تشابه لوگو ها درصد بالایی وجود داره که شاید تپ سی هم از این قاعده مستثنی نباشد ولی در کل می توان گفت لوگو جدید تپ سی از لوگو سابق خود بهتر و دارای مفهوم بهتری هست.