طراحی لوگوتایپ محمد فرخی مربوط به سالن زیبایی مردانه میباشد. زمان اجرای این پروژه سال 1399 میباشد. این لوگوتایپ از ترکیب خطوط خوشنویسی سنتی ایرانی نستعلیق با کمی ایده و خلاقیت ایجاد شده است. ریتمی مواج با استفاده از خط نستعلیق، جزئینگری، ایجاد کنتراست و ثبات در طرح، همترازی مناسب و متحدسازی المان از ویژگی های این تایپوگرافی میباشند.
بازی با فاصلهی میان حروف تأثیر زیادی در نمای تصویری یک متن دارد و آنرا دارای شخصیت خاص میکند. در لوگوتایپ محمد فرخی هم از این مهم استفاده شده است. همچنین چون این لوگوتایپ در تابلو هم مرود استاده قرار گرفته از وزن سنگین برای طراحی استفاده شد که بتوانند در هنگام اجرای تابلو برجسته براحتی برش و نورپردازی را انجام دهند.
رنگ هویت بصری
رنگ اول و اصلی لوگوتایپ محمد فرخی رنگ سرمه ای تیره و رنگ دوم آن زرشکی میباشد. این 2 رنگ از نماد تاریخی باربر پل (Barber Pole) نماد آرایشگری الهام گرفته شده اند. باربر پل، نوعی علامت است که توسط آرایشگران برای مشخص کردن مکان یا فروشگاه محل انجام کار خود استفاده می شود. قدمت این نماد به قرون وسطی باز می گردد. این نماد بصورت رنگ های مارپیچ می باشد. اغلب در بسیاری از کشورها قرمز و سفید است اما معمولاً در ایالات متحده قرمز، سفید و آبی است.
نکته حائز اهمیت در پروژه های لوگوتایپ این مورد است که بسیاری از مشتریان به دنبال برنامه ساخت لوگوتایپ و یا لوگوتایپ آنلاین و رایگان و… هستند، که بایستی با عرض تاسف عنوان کرد که هیچگونه برنامه، اپلیکیشن ویا وبسایتی برای طراحی لوگو تایپ به صورت آنلاین و رایگان موجود نیست و حتما بایستی توسط یک یا چند گرافیست اجرا گردد.
چرا باید لوگو حرفه ای داشته باشیم!؟
لوگو میتواند به هر کسب و کاری اعتبار ببخشد و کاربران را تشویق میکند که به شما اعتماد بیشتری کنند. لوگوی هر برندی به مشتریان بالقوه می گوید که شما چه کسی هستید، چه کاری انجام می دهید. اگر میخواهید یک دید کلی از مجموعه خود به مخاطب در نگاه اول بدهید این کار فقط و فقط با یک لوگوی حرفهای انجام پذیر میباشد. پایه و اساس هویت مجموعه شما بر روی لوگو استوار شده است. لوگو اگر به درستی و خوب طراحی شده باشد باعث اعتماد در افراد میشود.
شما هم اگر نیاز به مشاوره درباره طراحی لوگو یا ریدیزاین لوگو خودتون دارید میتونید با ما در ارتباط باشید.
نظرات کاربران