نکاتی درباره طراحی فرم برای طراحان رابط کاربری که میخواهند فرم زیباتری داشته باشند

18 اسفند 1398

رابط کاربری یا ui یک میانجی بین انسان و ماشین می باشد که امکان استفاده از ماشین را برای انسان فراهم می‌کند. رابط کاربری، بخش دیدنی و قابل لمس یک ابزار است که کاربر مستقیماً با آن سر و کار دارد. این اصطلاح را ui ، میانجی کاربری و رابط کاربری هم ترجمه کرده‌اند.

در رابط کاربری بخش های زیادی وجود دارد که امروز در حارک قصد داریم نکاتی درباره طراحی فرم ها در قالب سایت ها و اپلیکیشن ها با شما بازگو کنیم. فرم ها بخش های مهمی هستند که باید به آنها توجه ویژه ای کرد ، اگر فرم ها را بیش از حد پیچیده کرد کاربر را زده و منصرف می کند

فرم های ستونی تک

با طراحی یک الگوی زیگزاگ در فرم خود ، کاربر را آزار ندهید. این فرم را نامشخص و گیج کننده می کند و دیدن این که کجا هستید و فیلد بعدی کجا هست مشکلتر می شود.

قالب ورودی های مختلف

انواع مختلفی برای فیلدهای ورودی در فرم ها وجود دارد. اینها ایجاد شده اند تا در سریع ترین زمان ممکن و با استفاده از انواع مختلف فیلدها ، فرم را پر کنید. از آنها به خوبی استفاده کنید.

حارک کارگاه آنلاین طراحی

اعتبارسنجی درون فیلدی

اعلان های اعتبار سنجی زمینه های ورودی را مربوط به خود فیلد بسازید. بطور عمومی اگر یک فیلد به اشتباه پر شده است بهتر است که متن توضیح ارور در زیر همان فیلد به نمایش در بیاید تا کاربر بداند این توضیح ارور مربوط به کدوم فیلد است. از طراحی باکس توضیحات در بالای فرم بصورت کلی خودداری کنید. با این کار کاربر باید در چند نوبت فرم را بالا و پایین کند.

اختیاری نیست ، لازم نیست

تقریبا همه قسمت های ورودی به یک فرم مورد نیاز است. اگر این مورد را به متداول ترین حالت خودش که مرسوم است یعنی ستاره قرمز علامت گذاری کنیم به این معنی است که تعداد زیادی ستاره قرمز در فرم داریم. بهتر است این مسئله را تغییر دهیم و نشان دهیم کدام قسمت ها اختیاری است.

حارک کارگاه آنلاین طراحی

اگر نیاز به طراحی حرفه ای یک رابط کاربری برای سایت و اپلیکیشن خود دارید می توانید از سیستم آنلاین طراحی حارک سفارش خود را ثبت کنید و از بهترین طراحان سراسر کشور استفاده کنید.