لوگوی اولیه گوگل از سال ۱۹۹۸ که Sergey Brin (یکی از دو موسس گوگل) اون رو با برنامه رایگان GIMP طراحی کرد، تغییر چندانی نکرده است. در واقع فقط اجرای آن چند بار به روز شده است. مانند همین آخری که چند ماه پیش اتفاق افتاد و لوگو را حسابی تخت و خوشرنگ کرد. همانند استایل iOS7 که اتفاقا در همان روزها روی کار آمده بود. خیلی خوب و هماهنگ و فکر شده است.
لوگوی توییتر از آن اتفاقهای بامزه است. لوگو به صورت آماده از وبسایت iStockPhoto به قیمت ۱۰ یا ۱۵ دلار خریداری شده است و احتمالا طراح آن Simon Oxley چیزی بیشتر از ۶ دلار دریافت نکرده است.
لوگوی المپیک ۲۰۱۲ لندن توسط Wolff Olins در سال ۲۰۰۷ با دستمزدی حدود ۶۲۵ هزار دلار طراحی شده است.
لوگوی نایک قصه جالبی دارد. وقتی Carolyn Davidson در دوران دانشجویی –سال ۱۹۷۱– با دستمزد ۳۵ دلاری نشان معروف نایک را طراحی کرد، هنوز چیزی به اسم نایک وجود نداشت و در واقع نام کمپانی روبان آبی بود. و خب کی فکرش را میکرد که دوازده سال بعد هدیهای شامل یک انگشتر الماس با نشان نایک و قدری از سهام کارخانه را دریافت کند.
نظرات کاربران