اگر نمیدونید تا چه حد رنگ و فونت مناسب برای طرح هاتون مهمه این مقاله رو تا انتها بخونید. گرافیک حرفهای و جذاب یک طرح، بخش جدایی ناپذیر از زیبایی شناسی کسب و کار شما است. به هر حال، این همون چیزیه که افراد هنگام نگاه کردن به وب سایت، رسانه های اجتماعی و هر چیز دیگری که با کسب و کار شما مرتبط است، میبینند. مخاطبان شما میتوانند شرکت، محصول یا خدمات شما را تنها در چند ثانیه قضاوت کنند. بیشتر این قضاوت فقط بر اساس رنگ هست. شما میتونید با رنگهای مختلفی که استفاده میکنید، بر اونچه مخاطب خود احساس میکند و میبیند، تأثیر بذارید. رنگ ها در بازاریابی ضروری هستند. هر پالت رنگی که در طراحی خودتون قرار بدید، احساس مخاطب رو به شما تغییر خواهد داد. در ادامه با حارک همراه باشید:
چرا رنگ و فونت مناسب مهم هست؟
تأثیر بر احساسات:
هنگامی که ما در معرض یک رنگ خاص قرار میگیریم، میتونه یک واکنش احساسی رو در ما ایجاد کنه. به عنوان مثال رنگ “صورتی حبابی” اثر آرامش بخشی روی افراد ایجاد میکنه. بنابراین، به احساساتی که میخواهید برندتون به مردم یا مخاطب منتقل کنه، فکر کنید.
البته اینو هم در نظر بگیرید محبوبیت هر رنگ از سالی به سال دیگه متفاوت خواهد بود. بنابراین خیلی مهمه که رنگی رو انتخاب کنید که برای مخاطبین فعلی شما در نظر گرفته شده باشد. از اونجایی که رنگهای مورد استفاده در برندسازی شرکت ها و کمپانی های بزرگ با رنگ های مورد استفاده در مد مطابقت نداره ولی شرکت ها بر اساس پیش بینی رنگهایی که سال های آبنده محبوب خواهند بود ساخته میشوند.
در این برندسازی ها معمولا خانواده ای از رنگها مشخص میشن که ممکنه بسته به شرایط مختلف، مورد استفاده قرار بگیرند. ممکنه دو رنگ بصورت پالت اصلی برای لوگوی برند استفاده بشن و دو رنگ دیگه برای استفاده در کمپین های تبلیغاتی و … البته اینو باید در نظر داشته باشید همه این رنگ ها باید بصورت کامل با هم بازی کنند و هارمونی خوبی داشته باشند.
چطور رنگ و فونت مناسب برای طرحمون انتخاب کنیم؟
هنگام تلاش برای انتخاب رنگ مناسب برای برند خود، عوامل مختلفی باید در نظر بگیرید. از جمله این عوامل میشه به پاسخ عاطفی، استانداردهای صنعت، رقبا و… اشاره کرد.
منبع این مقاله: وب سایت انگلیسی زبان Designiscope
نظرات کاربران