بهترین رنگ لوگو برای طراحی برند

22 شهریور 1397

بهترین رنگ لوگو برای طراحی برند چیست؟

انتخاب یک پالت رنگ یکی از تاثیر گذارترین گزینه هایی است که می توانید در هنگام توسعه زیبایی برند تجاری خود ایجاد کنید. انتخاب رنگ های درست آرم ، می تواند نقاط قوت کسب و کار شما را برجسته نموده ، به شما در جذب مشتریانِ درست کمک‌ کند و همانطور که ممکن است تاکنون حدس زده باشید ترکیب اشتباه می تواند اثر معکوس داشته باشد.حتما شما درباره ی روانشناسی رنگ ها ، چیزهایی شنیده اید، و می دانید که رنگ ها بر احساسات و رفتار ما تأثیر می گذارند. زرد، رنگی شاد است (به این دلیل که خورشید روشن و زرد است) و سبز، رنگ آرامی است (و احساسی همانند دراز کشیدن در چمن و تماشای شاخه ای از برگ های سبز، آرام بخش، ایجاد می کند).

هر کدام از رنگ های آرم چه معنایی دارند؟ و بهترین رنگ لوگو برای طراحی برند چیست؟

قرمز: علامت جهانی هیجان، شور و خشم است. نام تجاری قرمز شما ، مثل بمب صدا می کند، بازیگوش، جوان و مدرن است؟ به قرمز فکر کنید یا اگر به نظرتان نیازمند رنگی بالغ تر، کلاسیک تر؟ یا جدی تر هستید؟ قرمز ممکن است برای برند شما مناسب نباشد.
نارنجی: رنگی نیروبخش و بازیگوشی است. نارنجی شوید تا از جمعیت بیرون کشیده شوید. با اینکه این رنگ کمتر از قرمز استفاده می شود، اما همچنان یک پانچ پر انرژی دارد.

رنگ زرد:دوست داشتنی قابل دسترس و آفتابی. زرد احساس خوشبختی می آورد و نام تجاری شما یک انرژی ارزان و قدرتمند را به ارمغان می آورد. هیچ کس زرد را کنار نمی گذارد!

سبز:سبز با نهایت تطبیق پذیری، با بسیاری از ویژگی های هویتی برند ها، ارتباطی ندارد، اما دارای تداعی فرهنگی قوی است. آیا کار شما در حیطه ی امور مالی است؟ یا باغبانی؟ روی سبز حساب کنید.

آبی:آبی، پادشاه کلاسیک رنگها، بیش از نیمی از آرم ها را تشکیل می دهد. همانطور که نماد اعتماد و بلوغ است، آبی خالص، این اطمینان را به شما خواهد داد که جدی گرفته خواهید شد.

رنگ بنفش: بنفش رنگ لوکس رنگین کمان است. رنگ آمیزی با بنفش باعث می شود همزمان پیشرو با روش های علمی و عاقلانه به نظر برسید. این رنگ اشاره ای به زنانه بودن نیز دارد.

رنگ صورتی:قرار نیست صورتی رنگی کاملا “دخترانه” باشد. بلکه دامنه ی کاربردش بیشتر از اینها است. از دستمال سفال به رنگ نارنجی نئون، گرفته تا برای ایجاد ظاهری مدرن، جوان و لوکس، صورتی را انتخاب کنید.

قهوه ای: چه کارهایی از رنگ قهوه ای بر می آید؟ قهوه ای باعث می شود برند شما زمخت، مردانه و جدی به نظر آید. از توانایی های قهوه ای آن طور که باید و شاید استفاده نشده است. بنابراین شما در رقابت برجسته خواهید شد.

سیاه: به رنگ سیاه، نگاه مجددی داشته باشید. آیا می خواهید ماهر ، مدرن و لوکس به نظر برسید؟ وقت این رسیده است که از سیاه استفاده کنید. می خواهید به صرفه و ارزان به نظر آیید؟ ترجیحا دور از رنگ های تیره بمانید.

سفید: سفید به معنی عدم وجود رنگ است. سفید جوان و مقرون به صرفه است، و تقریبا می تواند برای هر برندی بکار گرفته شود. از آنجایی که سفید رنگی خنثی است، آن را به عنوان رنگی تاکیدی و ثانویه در نظر بگیرید.

خاکستری: کاملا تیره نیست، کاملا روشن نیست. خاکستری در میانه ی کمال، کلاسیک و جدی است. برای اضافه کردن رمز و راز، تیره تر شوید برای دسترسی بیشتر به سمت رنگ های روشن حرکت کنید.
به یاد داشته باشید که شما محدود به یک رنگ نیستید. اگر شما تصمیم بگیرید بر تنوع کار یا محصولاتتان (مانند eBay) تاکید کنید، بهره گیری از چند رنگ، راهی عالی برای نشان دادن این تنوع است. به همین شکل، انتخاب دو یا سه رنگ خاص می تواند منحصر به فرد بودن شرکت شما را برجسته کند. شرکت کورس ( Coors ) ، طرحی را پیاده کرده است که تم اصلی آن طلایی قهوه ای است که نه تنها رنگ آبجو است، بلکه ترکیبی از قهوه ای مردانه و مقرون به صرفگی زرد است و دارای علامت آبی بالغ است. این برای مشتری هدف آنها، مناسب است.اگر نام تجاری شما، همانند بسیاری از برندهای دیگر در عرصه ی بین المللی است، باید از معانی نمادی رنگ های لوگویتان در فرهنگ های دیگر مطلع باشید. مثلا سفید در بسیاری از فرهنگ های غربی به عنوان نمادی از خلوص به شمار می رود در حالی که در برخی از فرهنگ های شرقی نماد مرگ است. کمی دوراندیشی و حساسیت فرهنگی می تواند راه حلی برای انتخاب رنگ موثر باشد. انتخاب با اطلاعات کافی است، که لوگو زیبا می شود.

نظرات کاربران

No Comments
هنوز نظری ثبت نشده
اولین نفری باشید که نظر می دهید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.