چطور رنگ و فونت مناسب برای طرح‌مون انتخاب کنیم؟

03 اردیبهشت 1402

اگر نمی‌دونید تا چه حد رنگ و فونت مناسب برای طرح هاتون مهمه این مقاله رو تا انتها بخونید. گرافیک حرفه‌ای و جذاب یک طرح، بخش جدایی ناپذیر از زیبایی شناسی کسب و کار شما است. به هر حال، این همون چیزیه که افراد هنگام نگاه کردن به وب سایت، رسانه های اجتماعی و هر چیز دیگری که با کسب و کار شما مرتبط است، می‌بینند. مخاطبان شما می‌توانند شرکت، محصول یا خدمات شما را تنها در چند ثانیه قضاوت کنند. بیشتر این قضاوت فقط بر اساس رنگ هست. شما می‌تونید با رنگ‌های مختلفی که استفاده می‌کنید، بر اونچه مخاطب خود احساس می‌کند و می‌بیند، تأثیر بذارید. رنگ ها در بازاریابی ضروری هستند. هر پالت رنگی که در طراحی خودتون قرار بدید، احساس مخاطب رو به شما تغییر خواهد داد. در ادامه با حارک همراه باشید:

چرا رنگ و فونت مناسب مهم هست؟

طراحی شما می‌تونه بر تجربه کاربر و هویت برند شما تاثیر مستقیم بذاره. اینکار به برند شما سبک خاصی میده که بدون اینکه مخاطب جا و مکان شما رو ببیند، برند شما برای مخاطب قابل تشخیص باشه. برای این کار بهتره که وب سایت و طراحی هایی متناسب با مخاطب خودتون ایجاد کنید، بنابراین فراموش نکنید که خودتون رو جای اونها بذارید. اگر این کار رو به درستی انجام بدید وب سایت و کسب و کار شما می‌تونه از رقبا متمایز بشه و برند شما بهتر به رسمیت شناخته بشه.
فونت ها و تایپوگرافی ها می‌تونه بر خلق و خوی افراد تاثیر بذاره، برخی طراحان از فونت‌های عجیب و غریب و سرگرم کننده استفاده می‌کنند و برخی دیگه جدی و پیچیده.
رنگ نقش مهمی در دنیای ما بازی می‌کنه، رنگ ها می‌توانند تفکر رو تحت تاثیر قرار بدند و باعث واکنش بشن. می‌تونن چشم های مخاطب رو تحریک کنند، فشار خون رو افزایش بدن ویا اشتهای شما رو از بین ببرند. هنگامی که رنگ به روش درست و اصولی خودش مورد استفاده قرار بگیره حتی می‌تونه توی مصرف انرژی صرفه جویی کنه!

تأثیر بر احساسات:

هنگامی که ما در معرض یک رنگ خاص قرار می‌گیریم، می‌تونه یک واکنش احساسی رو در ما ایجاد کنه. به عنوان مثال رنگ “صورتی حبابی” اثر آرامش بخشی روی افراد ایجاد می‌کنه. بنابراین، به احساساتی که می‌خواهید برندتون به مردم یا مخاطب منتقل کنه، فکر کنید. 

البته اینو هم در نظر بگیرید محبوبیت هر رنگ از سالی به سال دیگه متفاوت خواهد بود. بنابراین خیلی مهمه که رنگی رو انتخاب کنید که برای مخاطبین فعلی شما در نظر گرفته شده باشد. از اونجایی که رنگ‌های مورد استفاده در برندسازی شرکت ها و کمپانی های بزرگ با رنگ های مورد استفاده در مد مطابقت نداره ولی شرکت ها بر اساس پیش بینی رنگ‌هایی که سال های آبنده محبوب خواهند بود ساخته می‌شوند.

در این برندسازی ها معمولا خانواده ای از رنگ‌ها مشخص میشن که ممکنه بسته به شرایط مختلف، مورد استفاده قرار بگیرند. ممکنه دو رنگ بصورت پالت اصلی برای لوگوی برند استفاده بشن و دو رنگ دیگه برای استفاده در کمپین های تبلیغاتی و … البته اینو باید در نظر داشته باشید همه این رنگ ها باید بصورت کامل با هم بازی کنند و هارمونی خوبی داشته باشند.

چطور رنگ و فونت مناسب برای طرح‌مون انتخاب کنیم؟

هنگام تلاش برای انتخاب رنگ مناسب برای برند خود، عوامل مختلفی باید در نظر بگیرید. از جمله این عوامل میشه به پاسخ عاطفی، استانداردهای صنعت، رقبا و… اشاره کرد.

منبع این مقاله:  وب سایت انگلیسی زبان Designiscope

نظرات کاربران

No Comments
هنوز نظری ثبت نشده
اولین نفری باشید که نظر می دهید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.